fbpx

לחצו עכשיו לקשר וואצאפ או אימייל: info@keynote-assets.com

הישראלים שהחליטו להקים חיים חדשים בקפריסין

חצי שעה מהבית: הישראלים שהחליטו להקים חיים חדשים בקפריסין

בתקופה האחרונה אנו מקבלים פניות רבות מערוצי חדשות בישראל המבקשים ללמוד ולספר על התופעה המעניינת של מעבר משפחות רבות של ישראלים לארץ השכנה קפריסין.  

ללא ספק – קפריסין הופכת להיות השכנה הקרובה של ישראל ובעלת ברית.   החיים הופכים להיות גלובליים יותר ותופעת ה EXPAT  אקספט – שזה אקס-פטריוט (אדם שחיי את חייו מחוץ למדינת האם שלו)   הופכת להיות מקובלת ופופולרית ככל שמקורות הפרנסה לא מחייבים מגורים במקום אחד ספציפי.

המשפחות הישראליות, במיוחד עם ילדים, מחפשות מרחב מחייה פחות צפוף ולוחץ, משולב בחינוך איכותי לילדים. לכן רואים מעבר של משפחות עם ילדים לכיוון הפריפריות של ישראל וגם אל מעבר לים.

הנה חלק מכתבה של יואב איתיאל שהתפרסמה ב 9.10.2021 בוואלה על הישראלים בקפריסין….

אליס וד“ר נעם שני עברו לקפריסין לפני שלוש שנים. אליס היתה סמנכ“לית שיווק של מפעל בינלאומי מצליח בקיסריה, ונעם מדען שפעל 15 שנה באקדמיה ואחר כך הקים חברה פרטית בתחום התמחותו. באמצע החיים חיפשו שינוי, ולאחר חצי שנה באי התאילנדי פוקט, הגיעו למסקנה שהם נהנים מאד ממעמד הגולה, אבל שהמזרח היה רחוק מדי עבורם.

ואז, כמעט דרך התכתבות בלבד, הם הקימו חברה קפריסאית, קנו בחטף חמש וילות להשכרה, העתיקו את מגוריהם לפאפוס והתפתחו בתחום הנדל“ן. היום הם מייעצים לישראלים אחרים ובעלי קרן שרכשה עד כה עשרות נכסי נדל“ן בעיר. “מצאנו את השינוי שחיפשנו“, הם אומרים בקול אחד, “החיים פה שקטים וזולים ואין את הלחץ של הארץ. זה שילוב שמושך הרבה ישראלים. זו לא איזו הגירה אידיאולוגית. המעבר לא בא ממקום של אנטי. ההיפך. חיים בעולם אחר ונשארים קרוב לארץ“.

הם מזכירים כי מזכרון יעקב, שם הם משכירים את הבית, המרחק לקפריסין קצר יותר מהמרחק לאילת. וגם מחיר כרטיס הטיסה זול יותר. “אנחנו בארץ כל חודש, ל-3-4 ימים. השבוע שוב נגיע וכרטיסי הטיסה עלו לנו 84 אירו ביחד לשנינו, כולל המזוודה. אנשים מתחילים לקלוט שהקרבה היא יתרון אדיר. היחסים הטובים בין המדינות על רקע אינטרסים משותפים גם הם תרמו למגמה. הקפריסאים מעריצים את ישראל ורוצים להיות כמו ישראל. ישראלי תמיד מרגיש רצוי בקפריסין“.

לדבריהם, יש מגמת התחזקות של הקהילה הישראלית בפאפוס. “הקהילה הישראלית יחסית צעירה, ובניגוד לבריטים, אלינו לא מגיעים פנסיונרים, אלא משפחות עם ילדים. כשעברנו לכאן היינו לבד. 20 משפחות כאלה עברו לכאן בחצי השנה האחרונה, מהן 12 בחודש האחרון שקדם לפתיחת שנת הלימודים. בבית הספר האנגלי הנחשק TLC בעיר היו שני ילדים ישראלים בשנה שעברה – השנה כבר יש לפחות ילד אחד בכל שכבה. אנחנו מתחילים להתגבש כקהילה ישראלית. עשינו מפגש קהילה ואנחנו מתחילים לחגוג יחד חגים“.

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

יצירת קשר

מלאו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן