fbpx

לחצו עכשיו לקשר וואצאפ או אימייל: info@keynote-assets.com

יוון או קפריסין – איפה כדאי להשקיע?

שאלה זו חולפת במחשבות של ישראלים רבים המעוניינים בהשקעה מניבה וחכמה.   רבים מהם אף חושבים שקפריסין הנה חלק מיוון ולא מודעים לכך שקפריסין הנה מדינה עצמאית השייכת לאיחוד האירופאי, עם היסטוריה דומה במעט להיסטוריה של ישראל – המנדט הבריטי למשל. 

השקעת כספך בנכסים קפריסאיים ולא בנכסים יווניים יכולה להיות החלטה חכמה ממספר סיבות. בבלוג זה, נחקור כמה מהגורמים המרכזיים שהופכים את קפריסין ליעד אטרקטיבי להשקעה. 

ראשית, לקפריסין יש כלכלה יציבה יותר בהשוואה ליוון. קפריסין התקדמה משמעותית ואף התאוששה מהמשבר הפיננסי של 2012, כאשר שיעורי צמיחת התמ”ג גדלו בהתמדה בשנים האחרונות. לחילופין,  יוון עדיין מתקשה להתאושש מהמשבר, עם רמות גבוהות של חוב ציבורי וכלכלה קפואה.

לקפריסין יש משטר מס נוח שהופך אותה ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים. לקפריסין שיעור מס חברות של 12.5%, מהנמוכים באיחוד האירופי. בנוסף, אין מסים על דיבידנדים, ריבית או רווחי הון שמרוויחים תושבי חוץ, מה שהופך את קפריסין למיקום אידיאלי עבור עסקים ומשקיעים בינלאומיים.

בנוסף, לקפריסין יש מערכת משפט חזקה המגנה על זכויות המשקיעים. למדינה יש מערכת משפטית מבוססת המבוססת על המשפט המקובל הבריטי, עם מערכת משפט עצמאית ואיתנה של דיני חוזים. הדבר מבטיח הגנה למשקיעים מפני הונאה ורשלנות. קפריסין חברה באו”ם ויש לה סביבה פוליטית יציבה, המבטיחה למשקיעים סביבה בטוחה.

המיקום האסטרטגי של קפריסין, הופך אותה למרכז אידיאלי לעשיית עסקים באירופה, אסיה והמזרח התיכון. המדינה ממוקמת בצומת של שלוש יבשות וניתן להגיע אליה בקלות באוויר, בים וביבשה. 
מזג האוויר בקפריסין מאפשר קיץ ארוך וחורף קצר, דבר המאריך את עונת התיירות החשובה לכלכלה המקומית. תיירות עניפה מביאה כלכלה מפותחת ורמת שירותים גבוהה. 
המיקום של יוון פחות אסטרטגי. יוון ממוקמת צפונית יותר ביבשת אירופה. החורף מתחיל מוקדם עם אי יציבות אקלימית והקיץ יחסית קצר ומכאן עונת תיירות קצרה. 

גם יוון וגם קפריסין חברות באיחוד האירופי.  שתיהן מהוות מדינות ידידות זו לזו.  מבחינה פוליטית, יוון פחות יציבה. קיימת אבטלה גבוהה. הכלכלה פחות יציבה ורגישה לתנודות מקומיות ועולמיות. 

קפריסין מציעה איכות חיים גבוהה וסביבה פוליטית יציבה. למדינה שיעור פשיעה נמוך ורמת חיים גבוהה, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים ותושבים זרים כאחד. 

כחלק ממדיניות רחבה, קפריסין מעודדת כניסת משקיעים זרים. המדינה אף מאפשרת קבלת תושבות קבע למשקיעים זרים שמשקיעים מעל 300 אלף יורו. מעבר לכך, כחלק מעידוד ממשלתי, מאפשרת המדינה קבלת תושבות ורישיון עבודה לעובדים זרים בתחום ההייטק, הביוטק והמדיקל. מדיניות זו הביאה רק בשנה האחרונה עשרות אלפים של תושבים זרים מאירופה ומארצות נוספות. 

יתרונות המחיה בקפריסין:

כלכלה יציבה יותר בהשוואה ליוון

 משטר מס נוח שהופך אותה ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים

המדינה ממוקמת בצומת של שלוש יבשות וניתן להגיע אליה בקלות

מזג האוויר בקפריסין מאפשר קיץ ארוך וחורף קצר, דבר המאריך את עונת התיירות החשובה לכלכלה המקומית לעומת יוון החורף מתחיל מוקדם עם אי יציבות אקלימית והקיץ יחסית קצר ומכאן עונת תיירות קצרה

תושבות קבע למשקיעים זרים שמשקיעים מעל 300 אלף יורו

מערכת משפט חזקה המגנה על זכויות המשקיעים לעומת יוון שעם מערכת משפטית סבוכה

לעומת זאת, ביוון, אקלים ההשקעות פחות נוח בעקבות הכלכלה הלא יציבה, החוב הציבורי הגבוה ומערכת המס המורכבת. למדינה יש גם מערכת משפטית סבוכה אם כי מעודדים כניסת משקיעים זרים במסגרת המדיניות הכוללת.

לסיכום

השקעה בנכסי קפריסין יכולה להיות החלטה חכמה בשל כלכלתה היציבה, מערכת המס הנוחה, מערכת המשפט החזקה, המיקום האסטרטגי , עונת הקיץ הארוכה והשמשית ואיכות החיים הגבוהה שלה. גורמים אלו הופכים את קפריסין ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים המחפשים הזדמנות השקעה בטוחה ורווחית.

יצירת קשר

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

יצירת קשר

מלאו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן